Lets party !

Åker i väg nu för att fira nyår me kompisarna :) kameran följer me så ni får se bilder sen ! Ha en super kväll !


KINESEN&MONGOLIEBARNET

Vi har nu skypat i 4 timmar :)  Ja sjöng just åt Kinesen för hon fyller ju år idag! !!!!!!
GRATTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS <3 ( äntligen!)
" se ja har golden unibrows" ;))

All this way

Hittade Amanda Fondell ( Sveriges Idol vinnare 2011) skiva på spotify ! Själv tycker jag mycket om hennes röst, den är speciell, personlig :)
Här är årets vinnarlåt, All this way ;

Höst & "vinter" 2011

Jobb; i simskolan& söndagsskolan & så har ja barnvaktat ganska mycket :)
Varit med kompisar
LUCIA!

( tacka pappa för suddig bild........)
2011 har varit ROLIT. Ja har lärt känna nya människor, sett nya platser, gjort saker jag aldrig har gjort förr ( resa "ensam") m.m . De har varit ett bra år :)
( O joo, de har funnits fester på sommaren, hösten o vintern också, men orkade int lägga upp bilder, haha :D)

Sommar 2011

SPRÅKRESA, England, Torquay :) Resan var sjukt rolig, min hostfamily var bäst, ja skratta massor, lärde mig nya saker, fick en massa nya kompisar m.m! o vår lärare va bäst!!! :D
JOBBade som Lekledare i simskolan
CHILL på stugan i Nagu
Hejade på Ida som tävlade på Kalevan kisat
Såg Rihanna live i helsingfors på On the beach 2011 !
Träffade kompisar & släktingar :)
Har såååå mycke bilder så att dehär inlägget aldrig skulle ta slut, hahaha :D

Vinter/Vår 2011

Tänkte så här just före nyår visa bilder från 2011, I detta inlägg finns bilder från Vintern och våren :)
THAILAND
TAHKO med Veera :)
HIMOS med familjen
Jag fyllde 17 år! :)
Födelsedagsfester, fester,middagar, tjejkväll.......
NICE, FRANKRIKE med franskagruppen :)
http://publishme.se/1695924/imagehandler/?go=upload&cb=tinymce.plugins.ImageHandler.cb_map.id_body

Slut

Vi hadde vårt sista uppträdande idag. Känns lite, hmmm, konstit ? sådär jätte fint slut va de ju int, en av stjärgossana spydde ( utan att nån av oss märkte) ja undra o varför publiken börja viska o stirra, haha :D

Nu ser min skåpdörr så tom ut då klänningen har hängt där i en månad men idag gav vi dom tillbaka.

Så till alla er som har möjlihget att söka nästa år ; tveka int , gör de ! Det lönar aug att söka, fastän alla inte slipper med. Och det är roligt fastän man inte blir Lucia!!!!!

P.s , tryck f5 om designen ser konstig ut !


Julrea

Var till Mylly idag o shoppade lite :)
De jag köpte var en klänning till nyår ( som ni inte får se ännu ;)) en earcuff ! Med earcuffen kom ett vanlit korsöhänge till det andra örat :)


Caribia !

Kom just hem från caribia :) var där o simmade me maygen, emilie, fanny o ida :) de va jätte kul & skönt ! :))

Maygen and I on the bus !


Problem med designen ?

Kommer ni ihåg mina konstiga inlägg i början av december då jag böt design? Då var jag ju helt i panik över den blålila bakgrunden och minimala texten, nu har jag fått kommenttarer om att de ser blogen så . Själv ser jag den som den ska vara, grått och blått och på headern står det Fanny.

Jag fick denna design att synnas genom att trycka F5, så pröva det ! Alltså f5 !!!!!

Om inte det fungerar-snälla kontakta mig så jag vet, o så ska jag se vad jag kan göra !

Tack ! :)


Just nu

Äter ostar o ser på liar liar med Jim carrey !
Btw, kärlek till instragram (fotoprogram), blogg.se appen, och den bästa av dem alla, iPhone 4s <3 jag vill aldrig byta ut min älskling !!!!
O jepp, alla foton är tagna med älsklingen ;)


Testing 2

Jag fick också en lap-desk till datorn, som har högtalare och så är den också en cooler, alltså den kyler datorn. Helt perfekt, för min dator blir överhettad på typ 5 minuter så... :P
Gillar den mycket !!! :)
Jag är såå glad över alla julklappar jag fick, allt var fint & användbart :)
TACK TACK TACK!!!!!!!!
(Uppdatering; listan på saker jag fick som syntes här skulle inte egentligen publiceras, jag skrev den men ångrade sedan och trodde att jag sparade inlägget som ett utkast bara, men tryckte tydligen på fel knapp ( typiskt mig). Varför jag nu tog bort det är för att det helt enkelt inte är min stil att berätta allt, det känns inte rätt. Men jag kan nog berätta att jag fick lite "småsaker" som kärl,godis,lite pengs o hudvårdsprodukter o liknande. O såklart pyamas och nya lakan ;))

Testing

Tjena ! Prövar på att blogga från min iPhone 4s hihi ;) ja visste att jag skulle få en ny telefon men aldrig gissade jag på denhär ! I'm in looove, den är så underbar !!!!! <3
O så vill ja tacka för alla andra fina presenter !!!!!!!!!

Hoppas att ni o har haft en mysig jul :)
Kramar ! :)


God Jul !

Sitter o ser på joulupukin kuumalinja o äter limpa med en miten bit av julskinkan som just kom ut ur ugnen :) muuuums :D GOD JUL TILL ER ALLA ! P.s kolla in julkortet på inteallamuminidalen.blogg.se ;)

23.12 2011

Dan före julafton! Idag har jag hunnit storstäda, göra mat tills i morgon o tagit in julgranen! Senare idag skall den dekoreras :) jag har också fixat de sista julklapparna och paketerat dem :)
Tänkte berätta hur en vanlig julafton ser ut för mig ;

-vakna för att se på joulupukin kuuma-linja, äta risgynsgröt & smörgås med en bit av julskinkan som just har kommit ur ugnen
- Se på julfreden på TV
-familje-julkyrka
- till Mommo&Moffa o äta med kusinerna
- Julgubben kommer ;)
- öppna paket och äta efterrätt ( här får vi mommos o moffas o kusinernas julklappar)
-  hem
-  Fammo&Faffa kommer på kaffe
-  Mera presenter ( av Fammo&Faffa och familjen )
Två år har jag firat julen utomlands, i värmen ! Kändes nog inte rkitigt som julafton att ligga på stranden o sola ;)
Mexico, Julen 2007 ;
Thailand, 2010 ;

---> Åbo

Nu åker jag snart in till Åbo. Först ska vi me familjen till fammo o faffa o önska god jul o ge julklappar :) Efter de blir de julmiddag med tjejjerna på dennis :)) vi far på julmiddag istället för att köpa julklappar till varandra :) nu fick ja lite brottom, ja har int bestämt min outfit ännu, typiskt mig :D Ha de bra ! :)

Youtube <3

Fick ju nästan panik då jag kom på att vår videospelare e sönder, så ja kan int si på min favoritjulfilm :C MEN, som tur hitta ja den på youtube <3

Va ger mer julfiilis om int dehär? :)

Dear Santa

Kan du snälla låta snön som snöar ner just nu hållas på marken så att vi får en vit jul i år ! Tack.

& JULLOV !

Hur sköönt e int de? ( okej vi har julfest i moron men endå ;))

Slö eftermiddag

Idag har vi bara haft ett uppträdande,  kl 1. Hur skönt e int de? :D Alltså förstå mig int fel nu, de e jätte fint o rolit o givande att va me, men man blir väldigt trött! Ångrar inte en sekund att jag anmälde mig!Bilder får ni se snart ;)
Idag har ja alltså bara slappat = sett 3 avsnitt av Pan Am ( äntligen har ja haft tid att se på de ;))
Nu blir de avsnitt 4, haha :D

JAG LEVER !!!



Har haft lite brottom bara ! :) Har haft luciauppträdanden varje dag, men kuuul har de vari :) har sett så mycke människor i alla åldrar, o dom alla har blivi så glada o ja tycker så mycke om att se deras miner då vi kommer in i rummet ;) Smycket är också sååå fiiint, tack så mycke citygold!  O tack till Linnéa för bilden! :)


13 december 2011

Min luciadag i år har varit lite annorlunda, för jag är ju själv med ;) Idag har jag hunnit med uppträdande på Nordea, bantis, nordkalk, folkhälsanhusets daghem&åldringshem&matsal . Vi har fått männsikor att skratta, le och till och med gråta. Att vara med i Lucia tåget är så givande !!! just nu är jag hemma och vilar, kl 6 börjar det största uppträdandet, nämligen uppträdandet i kyrkan. Vi ses där ;)

Shake up christmas


Talk That Talk

Fick äntligen tid till att lyssna på hela Rihannas nya skiva,  Talk That Talk ! Jag tycker att den var helt okej, bättre låtar har hon nog. Men mina favorit låtar är We found love  och Farewell ;)

Torsdag 8.12 11

Holy macarony, på tisdag e de Lucia ! alltså på tisda........!!!!!
Ja kan int rikit fatta de ännu heller.
O jäävlar va ja kommer va nervös! Om ja ren va nervös idag då vi hadde sista (!) övningen , alltså genrep, i kyrkan. O där va typ 10 människor...... På tisdag sitter där närmare 1000 personer.Nåja, nog går det säkert bra!
Har klänningen här hemma nu, varje gång ja ser på den börjar ja förstå mer och mer att dehär faktist händer. En barndomsdröm går i uppfyllelse :)
Stjärngossana var iallafall huuur söta som helst! :)
I moron har jag ingen skola ( <3) för jag ska nämligen på morbrors disputation till ÅA. Ja kommer att fatta nada! De handlar om kemi, på engelska ännu till ... :D
O glöm nu inte att kika in på inte alla mumin i dalen! Vi har ju fåtten till bloggerska  ;))

NEW.

Alltså bry er inte om domdär fina desperata inläggen, tydligen var det bara min dator som visade nåt helt annat, ojdå :D
Nå men dehär designen har jag inte planerat att hålla så länge, de får bli en mellangrejj så länge ja fixar på den nya ;)
O så ska ja berätta nåt annat nytt, nämligen min och Sagas random blogg! www.inteallamuminidalen.blogg.se
haha, ta o klicka in er på den me! O btw, designen där e o på G ;)

MEN ÅÅÅÅÅ

alltså snart säger ja nog tack o gonatt till denna blogg o går vidare till en ny, för kan man få nån sorts virus elr nåt?
JA HAR GJORT ALLT.  bytt design hundra miljoner gånger emn denna fula kommer bara tillbaka? VAD SKA JAG GÖRA??????? o hoppas ni sir dehär, för de e svårt o läsa, de ja sir iaf :D
Förlåt för alla dessa onödiga inlägg!

OOOJ

hahha, alltså ja hitta en design som ja sku ha o då ja trycker på förhandsgranska ser det ut exact som jag ville, men sen då ja far o kolla på min blogg e de helt nåt annat? Så bli int skrämda om de sir konstigt ut- de ska no fixas! :D

HJÄLP.

håller på att fixa en ny design ! har tröttnat på denhär....  eeh ja e jätte dålig så ja tar laddar ner från bloggdesign.nu  oftast o så fixar ja nått smått på dem, MEN mitt problem;
om ja tar en färdig bloggdesign med utrymme för bilder, ni vet sådär "bildrutor", så huuur lägger man in en egen  bild?
haha :D
Kan nån som kan berätta åt mig? helst idag? :D

Grattis Finland 94 år !

Och äntligen har snön kommit! Igår då jag tittade ut var jag heeelt säkert på att det bara va HAGEL, men nu då ja har tittat mer nogrannt ser jag att de faktist e SNÖ <3 lite mer sku de få komma ännu ;) Idag ska ja int göra nåt speciellt. Eller jo, ja ska o tjecka in min småkusins lägenhet, hon har flytta hemifrån ! :) så en tur till Åbo blir det. På kvällen ska ja ofc se på balen, de e ju endå Tarjas sista bal :D som president då :D Ja tycker om att si på klänningana, o kanske man sku få nån frisyr ide till abibalen? Nu ska ja i dushen o sen iväg till Åbo, ha en bra självständighetsdag !

STAY STRONG.

Fy fan, de här måste sluta. Ja förstår inte hur människor kan va så här elaka mot andra, snälla sluta. Tilsammans kan vi göra världen bättre. Bara några fel ord och några fel blickar kan förstöra en persons dag, vecka, år eller liv. Snälla tänk efter va n gör, e de faktist värt att hacka ner på andra ?
Annors är allt bra, skönt me ett litet minilov ;)


blä

ORKAR INTE.
nu tänker ja sova, hörs om några dagar.

Givande & kul dag :)

Vi var idag till hesa på studiemässa och på studiebesök till Arcada. Studiemässan var kul! Jag fick Massor med bra information om utbildningar jag är ( och inte är) intresserad av :) tex. Så kom ja på till vad jag ska söka; 1.klasslärare 2.speciallärare O så fick ja en massa gratis saker ;) Arcada är en fiiin skola! Där finns tex olika ekonomi linjer, vård, fysioterapi, tv, film, media...... Så om ni är intresserad av nän sån linje; sök dit !!!! Det var jätte fint o så hur kiva ut som helst ! De hadd jätte fina utrymmen och "maskiner", tex en docka som kan föda barn ! Nu ska ja si på svts julkalender ;))

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!