dag10; mina rädslor


Det jag är mest rädd för är ormar. Och att mista alla kompisar.
Ida börja provveckan, finska prove gick no helt okej tror ja? Imoron alltså matte prov, fattar de mesta men några saker måst övas på ännu.Ida ska ja ti frissan. Bara klippa topparna. Ja går säkert upp i vikt allti då de e provvecka; JA ÄTER HELA TIDEN: de går int att läsa på prov utan att ha någo att äta/dricka tillika? :P Ida har ja äti kex( många!!), pyttipanna, 1 mugg te, iste, kakao ömm de va de tror ja.O dehär på 3 timmar typ. ! ehh ja måst skärpa mej. kanske ja bord tvinga iväg mej på powerstepp ida.  Nåjo, nu ska ja forstätta räkna logaritmer, linjers ekvationer o annat kul.

Dag9; favorit årstid och varför?

random bild från en ö i nagu, rikit på gränsen ti Korpo, dit vi brukar fa me båten o simma (:
SOMMAR SÅKLART! behöver ja ens förklara? de e varmt, man e ledig, de e ljust, ljuvliga kläder, simma.
Annors så har dagen vari helt okej (. slutade ren tolv så de va ganska skönt, o så börjar ja 10 i moron! Tack till att man får tenta finska! <3 nåjo, på torsda börjar provveckan så ja borde läsa på prov. Min provvecka ser ut såhär:
torsda: Finska 2
freda: kort matte3
månda: Franska 3
tisda: Modda3, textkompetens! (yayy inget att läsa på!!!)
onsda:Finska 3
torsda: Bi 1
int såååå farlit. Bi2 e de enda ja måst läsa mycke på, o franska ordena. men man lär sig ordena, snabbt,enkelt o bra på glosboken.se! värt att pröva på ;) Finska 3 e ju lite jobbi också men no går de bra säkert ( svår konsti grammatik....)
O just de lämnade in min nästa års läseordning i går! Ja e helt nöjd (: O ja fick allt att funkka, En8 gick två gånfer fats ja trodd att den bara gick en så ja blev glad då ja märkt att de int alls va så, problemen lösta, haha :D ( intresseklubben antecknar)
Oj de blev ganska så långt :D Nu ska ja göra läxona tills i moron o sen på zumba toning.
Au revoir!

Le weekend & dag 8; min stad

Veckosslutet har varit kuul (: på freda va de alltså Väståboland tour, alla va eeendå bra! ^^
Sen på lörda åkte ja ut ti koupo på ledarkurs 2, sista delen.  God mat, skratt, hemligheter, vakande, bastu, mera mat, "lektioner", Jammi Humalatalo o lite mera mat.
Min stad; Pargas
Liten stad i skärgården

yesterday was thursday.....

TODAY IT IS FRIDAY!
Friday-Rebecca black
idaa ska ja o se på Väståboland tour i brankkis (: O så ska ja packa, för i moron ska ja ut ti koupo på sista ledarkursweekenden.
Tomorrow it is saturday, sunday comes afterwaaards. i dont want this wekend to eeeeend


Dag7; Mitt rum

de här e taget lite före jul? så de sir int exakt ut så här mer.

Dag6; 3 ställen där ja har varit

Island, 2006
Mexico, 2007
Corfu, Grekland, 2009

Dag 5; Drömresemål

exquisite chills J'aime Plus Paris. New York!
Adalmina's Secret Mine bilder - Tanzania 2011 Mine bilder - Tanzania 2011 Afrika! Jag vill besöka nån fattig by där o se barnen. jag ska no bli fadder nån da! J har en gång vari till en fattig by, de va i Mexico. Dom bobbe i hus gjorda av paff! De va interssant att se hu dom lever, barnena va så söta o dom flockades alla runt en! :D Pånytt tack!
Kryssning på karibiska havet! Mommo o moffa har varit två ggr, de kom för en månad sen hem från ent yp sån resa som på bilden ovanför. öarna i karibien e så fina! o Miami sku va ganska så coolt att se! (:
Be Quiet and Drive: Australia - Sydney OperaHouse (by Gianluca) -... Australien!
Om ja sku skriva alla mina drömresemål sku de ta läääängeeee. Men som sakt, Min största dröm är att ha rest till alla värlsdelar på jorden (: Alla bilderna är från Weheartit/google
Annors så har min dag vari tråkig. Jga stannade hemma för ja mår dålit. Ja hatar att va sjuk, de e så tråkigt att sitta hemma o stirra på tvn hela dan. Nu ska ja si på nån film o ta fast alla andra i skolarbeten.

Oj glömde en favorit..

som är helt ny!
som här barnen e heeeelt amazing!!!! dom lagar sjukt bra mat, bättre än de flesta vuxna! dom e så bra, o söta! :)! lönar sig att si på de (: I Finland Kommer Junior Master Chef Australia På kanal 5 (heter de tror ja)/voice kanalen alltså, Klockan 19-20 på fredag. Titta!

Dag 4; Favoriter

Sång; har vari länge o kommer att va länge; Iris- Goo goo Dolls ( de blev inga bild men joo :D)
O sen min favorit bok; A piece of cake, Leila Lindholm. Underbara recept o så fina bilder :)
Årstid:
sommar!
Plats:
stugan i Nagu! ojoj ja längtar att isana smälter så att vi slipper dit snart! Ibalnd e de tråkigt o va där länge, men där e lungt o skönt :D
De får räcka (:

Dag 3: Hår och smink produkter jag använder

Hade int nån lust att va på datorn på hela veckosslute. ja va på facebook på telefonen ett par gånger men de va de :D haha, ja va heelt sjukt trött ja gjord inget. eller ja, sov, åt, spela singstar dance ( vi har fått ny nu! :DDD) o så har ja zumba o vari på lilla Frida sötisens 1-års kalas (:
men nu ska ja forstätta på listan :D
PHC, saltvatten spray
Blistex läppfett
Dexem head, mot exem i hårbotten
One-by-oone mascara Maybelline
Devoted Conceler, Dermosil
Ögonfransböjjare
+ mina mediciner till hårbottne
de e typ de ja använder varje da (:

Dag2;Mina Vänner

De får räcka :D Vet int om alla e me nu men, NI E BÄST!

Dag 1; Jag själv

hehe ja orka int vänta tills i moron ^^
tack Linnéa för bilden :)
16,snart 17 årig tjej från Pargas i Finland. Tvåspråkig ( finska+svenska). Kan va ganska pratsam,sprallig o e oftast glad. Är ganska blyg med människor jag inte känner. Har spelat handboll, nu zumbar jag o annat liknande på gymmet.  Tycker om att fota, shoppa, resa o va me kompisar (:

10 dagar

( glöm dedär bilderna ja lova, okej? :D dom kanske dyker upp senare, men där finns ingen bra så att joo.)
Hittade en lista för en tid sen nånstans ( kommer int mera ihåg var...) som ja tänkte göra i bilder (: Börjar imoron!
Dag1. Jag själv
Dag2. Mina vänner
Dag3. Hårprodukter och smink som jag använder dagligen
Dag4. Favoriter
Dag5. Drömresemål
Dag6. 3 ställen där jag har varit
Dag7. Mitt rum
Dag8. Min stad
Dag8. När jag var liten....
Dag9. Favorit årstid och varför?
Dag10. Mina rädslor.

Invisible

haha, ja satt säkert 5 minuter o stirra på bilden tills jag såg honom :D

Följ mig på bloglovin

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2236314/fanny?claim=3gby7j9ed2s">Seuraa blogiani Bloglovinin avulla</a>
dom lovade bilderna är påväg snart! :D

Hemma

efter ett kul veckosslut i Himos. Bilder kommer senare (:
Usch va hemskt, jordbävning+tsunami i Japan :S Som tur ligger int Finland nära gränsen mellan två plattor!
som sagt, bilder senare!

Imoron....

... Åker jag iväg till Himos och åka slalom hela vackosslute! yayy :D Hinner nog inte blogga imoron för vi far gensat då ja slutar så (:
ha de bra!

för ett år och en dag sen..

Va de SHOW MMX premiär!
de va så kuuul! Funderar på att va me i nästa show igen? Vi får se (:


Great!

Möhh sku just börja spela Singstar Dance så går vår playstation sönder :C
Glömd att berätta i inlägge som ja skrev för några minuter sen.
Sen då den e fixad så måst vi ta en spel kväll, för spele e endå kul :D två stycken kan sjunga o två dansa, först hänger man int rikit me i stegena men efter en stund så fattar man :D

Igår...

... var en bra kväll! God mat, bra sällskap, kan de bli bättre? (:
Efter middagen for ännu några av oss o se på bio, Linnéa, Jessica, Sanny o jag såg på No strings attatched. Bra var den (:
ja hadd int kameran me, så inga bilder :C

Fredag 4.3 2011

Jaa de blev sen inget simmande tisist :P  heelt vanlig skoldag igen ( tusende gången ja skriver så o de stör mej )
Hmm blir nog bara en hemma kväll ida. Spela SIMS, haha :D Men mamma&pappa ska ti åbo ida senare så dom ska köpa Singstar Dance ti mej :D yayy :D Sen tycker ja att vi ska ta en spelkväll o testa de nån da ;)
random bild från google

Drip Drop

snön smälter <3 elr liiiite iaf :P De droppar vatten från take, solen skiner, o plankona på vår terass syns! Våren e äntligen påväg (:
O sen försenade namnsdags grattisar till alla oss som heter Fanny ;) ( igår va den riktiga dagen )
jeje i moron e de Freda! ja ska o simma ti Caribia efter skolan me S,E o R. Hmm? nåjo helt kul blir de säkert, har int vari i caribia på en lååång tid så att :D
O på lörda blir de äntligen dags för vår tjejmiddag, yay de kommer säkert bli så kul ;)
Nu ska ja fa ut o fota lite (:

sööt (:


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!