Winterwonderland

Var ute o gå med min sötis Trese efter prove ida, vädre e helt perfekt, -11 o solsken ! :) Ja blev förvånad över hur bra min telefons kamera e ! Men nånda me likadannt väder tänker ha ta systemkameran me ! Varför gjord ja de int u da.... ?


Nu får ni veta mera ;)

Ja va i smarket o köpa halspastiller. Då ja går hem stannar en bil o nån hoppar ut o kramar mig. Ja fatta inget först. Sen ser jag ansiktet, o de e Veera ! Först blev ja rädd; ja trodde att ja så synvillor, ja fråga tillome om ja drömmer :D voi ja blev så glad, har aldrig blivit så överraskad förut :D ja sku ha villa si min min , haha :D min skitdag blev ju huur bra som helst :D


Nu ska ja fortsätta läsa psykka, o ja kan meddela att franskan idag for åt skogen. Ja tror ja aldri har skrivi svårare språkprov .....


Herreguud

Fick världens chock just :O :D
kan int berätta ännu, men snart får ni veta ;)

SHOW 006!

ja kom på nu mittiallt; ja har ju int berätta för er hur bra Show 006 är!!!
Jag har då sett den 2 gånger, och den är såå braa!!! :) Man blir så glad av att se den, den e fartfylld ! :D O De e så rolit att se alla talanger härifrån vår lilla stad, för de e faktist många! Sååå duktiga vänner som ja har ! :)

Här får ni se teasern, o om ni int har biljett; köp nu , för snart e dom slut!
P.s känenr mig sjuk så de blir ingen slalom i mrn :( men nästa vecka! :)

Bilskola....

Sitter i skolan på bilskolans teori.. En timme kvar ännu ....

Hadde inget prov idag, men ja va o prata me vår studiehandledare om mina planer om studentskrivningen & vart ja ska söka efteråt. Ja fick mer information om de utbildningar son ja har fundera på, så de va bra :))

Nu ska ja fortsätta lyssna om körnining på landsväg :)

Ha en bra freda kväll !! ;)


1 år!

Idag är det jämt 1 år tills den sista vanliga skoldagen av gymnasiet. 1 (!) år! Sen börjar studentskrivningarna, ja blir ju helt stressad nu ren........
3orna hadde slips+skjorta på sig idag, de sjöng o ropa "ABIABIABI 2012" o så ut att ha ganska så kul :D
men vet ni va de bästa me dehär e? EFTER PROVVECKAN (som börjar i moron) ÄR SOFFONA VÅRA <3  haha :D
Nu ska ja börja läsa på nästa veckas prov .........

I'm dreaming about........

Santorini, Grekland!
Bara jag som vill åka till denna ö fylld med vitblåa små hus & trånga gator ? ja har allti villa bo i ett Grekiskt hus, haha :D Ja tycker dom ser så fina o mysiga ut :))
Ja har till och med hittat ett super fint hotell där; Grace Santorini !
Hur underbart fint e int dehär? Bara att spara "lite" pengar, vem kommer me? ;)

GRATTIIS !

Grattis till sötisen Fanny som fyller 18 år idag!! <3
Fanny&Fanny för några år sen ;)
O grattis till Vilma som fyller 9 idag!! :)

:(

Är i nånsorts ckock just nu. Känns som de sku va en dröm, em mardröm.

Massor med styrkekramar till hela familjen <3 kämpa, ja vet att ni e starka o klarar dehär !

R.I.P Heikki, du är saknad

Tänd ett ljus, o låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna! Det är mörkt nu, men de blir ljusare igen .....


Slö, slöare, slöast, Fanny.

Jag vaknade 10.30 idag, huur skönt e int de? ;) Skola hadde jag från 12-14 + bilskola 14-16 :) Sen ja har kommi hem har ja int gjort nånting (igen!!!...) Men snart ska ja bölrja göra vitlökssniglar, muuums :)))
I moron ska ja ta o aktivera mig lite, åker ti Hesa på Resemässa, wohoo! :D de e allti lika kul :D
Hoppas ni har ett kiva veckosslut :)

Torsdag 19.1

Har haft en väldigt chill eftermiddag ida, har int rikit gjort någo :)) o så börjar ja 12.20 i moron :)))
Va just ut o gå me min sötis Trese, blev lite irriterad bara då en sur tant sa åt sib hund ( !)då jag o Trese gick förbi dem ; " den där hunden e säkert int en kiva kaveri " woot ? Trese gick så snällt förbi medan den skällde me de konstigaste ljud ja nånsin hört :D de va lite komiskt :D nu ska ja fortsätta att int göra nånting, ha de bra :)

Gulle o jag ;)


Söndag 15.1 2012

Håller på me mitt psykologi projekt, känns som att ja aldri kommer bli klar.. Gaaaah.

Nåjo, men snart sticker ja iväg till åbo o fira Julia som fyllde 18 en vecka sen ! :) vi ska äta på restaurang, mums :)


Fredagen den 13onde

O inget har hänt ännu ! Tur ! :D

Snart ska ja sticka ti Piug o se på generalrepetitionen av Show 006 ! Ja kommer att se den 3 gånger haha, idag, på onsdag och med skolan :D

Ha en bra fredag kväll :)


Hejdå :(

I morgon åker Maygen hem till Australien :(
Ja fick en fin aussi handduk av henne o en tröjja som int rymdes i kappsäcken :D

Hejdå Maygen ! Kommer att sakna dej massor ! Ja kommer o hälsa på dej !!! Sen då ja har pengs ;)

( o ja e lite avundsjuk att de e varmt i australien ... )

Jätte lyckad bild, eller int , haha :D


TPS-HIFK

åker iväg till åbo, HK-arena, o se på ishockey, TPS-HIFK ;) Hoppas Granlund spelar hehe :D Men vem ska ja hejja på?

Inte alla mumin i dalen.

Kan detta förklara vårt bloggnamn? MOVE LIKE A SNAKE BABY!!!!!!!!!!!!
kan.int.sluta.skratta.

Johnny English

Var idag på bio och såg på Johhny English- Reborn :D Ja hadde kul i alal fall, skrattade som nån galning emellanåt :D bra är den! :D
Nu ska ja packa min väska, för snart åker jag till Vilma och blir övernatten :))))
ha de bra :)

Go pappa !!!

Stolt dotter här hej ! Pappa blev just utnämd till Finlands bästa Hilti försäljare ! Slå det ni ! Som pris fick han en resa till Lichtenstein för att träffa Hiltis "stora ledare ", en 3000 ( wtf!!!!!!!!) € värd klocka o en iPad ( nu har vi två :DDD), nice, huh ? ;) o de slutar int där, utan åbo regionen hadde sålt mest- så dom fick en resa till Dublin ! Nu va ja då int alls avundsjuk .... Grattis Pappa, Finlands bästa borrmaskins försäljare haha :D ( no för att dom har annat o )


Duktit !

Har tappa bort min favorit skolbok, psykka boken ? Ja har ett arbete som jag tänkte börja göra i morgon, så jag ville kolla hur mycket fakta det finns i boken, men ja kan int hitta den ? Typiskt.

Så, HAR NÅN TAGIT DEN I MISSTAG ?


UPPDATERING ;ja hehe, det hadde skett en liiten missupfatting här alltså.... :D


Bortskämd?

hittade en till film. HERREGUUD denhär tjejjen behöver hjälp. Vill int ens veta hur hon blir då hon blir äldre! O mamman behöver också liiite hjälp alltså. OMG.

Så fel !

bara jag som tycker att "skönhets-tävlingar" för små flickor är fel? Jag skulle kunna förstå det bättre om de skulle tävla utan smink och hårförlängningar o alla konstiga kostymer och baddräkter. Alltså kom igen, lära barn att tävla mot varandra i skönhet? Själv skulle jag aldrig göra dehär, jag tror föräldrarna är ute efter pengarna, för då de vinner får de helt sjuuuka priser.
Barn ska få vara barn, inte bli sminkade och tävla i skönhet. Vad tycker ni?
Förresten, Eden Wood ( en "superstjärna) sku va såå mycke sötare utan allt smink! O alla bild-redigeringar....

?


Helsingfors

Har haft en låååååång men kul dag !
Kl 6.20 hoppade jag o Saga på bussen här i pargas ( efter typ 4 timmar sömn...) och bussen tog oss raka vägen till Hesa :) Där mötte vi Soffi och så började shoppingen :D vi yrade runt i kamppi och forum, där emellannånstans åt vi kinamat :) jag ( som var snål som alltid ) fyndade en rosa transparent skjorta, en rosa tunika, en telefon "påse" och en ny brun handväska :) är nöjd !
Som ni kan gissa gick ju allt inte perfekt, vi faila som vanlit o de va lite crazzyy :D men its okey to not be okey ! ( vilma, nu måst du va stolt ;))
Ryska turisterna va o i farten .....

Hem kom vi med bussen som starta 17.30, alltså var vi i pargas lite efter 19. 13 timmar sen vi for .....
Som sagt; en låång men kul dag !

( de märks att ja e trött av min fina stil att skriva ....)

Gonatt !

Btw, soffi på bild ! ;)


Nästa jul

Julen har just gått förbi, men hemma hos oss planerar vi ren nästa jul, för vi ska nämligen ( förhoppningsvis ) utomlands :) just nu funderar vi mellan Kuuba och Krabi. Svårt val ! Om man ska ha en bra resa till jul ska man vara ute i god tid, försäljningen av thailand resor har nämligen redan börjat i vissa resebyråer !


Welcome 2012 !

God mat & bra sällskap! :)
vi stöpte nyårslyckor :)
sötisana Emma&Otto ! :)
vi sköt raketer :D Maygen fick skjuta sin första reket nånsin för de e förbjudet i aussi land! :D
skumppa vid tolv slaget! :)
O Fanny åt sin första godis på ett år!! :D
TACK FÖR EN JÄTTE KIVA KVÄLL !!! :)

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!