Skola igen då.

blä.
lägret var.... jag vet int va ja ska säga rikit. Jobbigt.
lovade bilder från Tahko, så här kommer dom!
p.s, bilderna e INTE tagna me systemkameran, så dom e int så bra, men bättre än inget ;)

----> Koupo

heej, kom just hem från Tahko, o snart åker jag iväg till koupo. Hur ska ja orka? har vakna kl 4 ida, åkt tåg från kl 5 till tolv. Gissa om ja e trött? men iaf, de va kul i Tahko. ja va alltså där me Veera. (: Bilder kommer senare!

nu ska ja packa klart!

uppdatering: ja ska alltså på jobb i Koupo, ledare på sportlovsläger. Ja kommer hem på freda!

Sportlooov

yeyee nu e de sportlov! o de kommer bli kuul! (:

Ida va vi till Meri Teijo me skolan, ganska kallt va de no, men kul endå
I moron ska ja o äta ti mommo med kusinernaa (:
jag o Ella några sommrar sen :D vitsi ja har kort hår! de kanske e sommaren före åttan?

packapacka

väskan till Tahkoo, som ska åka me Veeras bil dit ren på freda, o vi åker på sönda efter me tåg (: Ojj de kommer säkert bli så kul! (:
imoron ska ja o planera sportlovsläger, hmm inget mer att säga! (:

veera&jag på åland, maj 2010

sjuk?

I skolan mådde ja huur bra som helst, men nu mår ja illa mittiallt? Min brosa had tydligen stanna hemma hela dan, för han mådd dålit, så kanske de har smitta mej.. great! nu ska ja vila så att ja e frisk på torsda iaf! För då ska ja på bio med veera.

Glad alla <3 dag! (:

Inget speciellt endå,förutom att vi fick köpa munkkar&våfflor i skolan, de va gooott :D
Nu ska ja fixa de sista på Thailand fotoboken, o ikväll zumba.
ha en bra vändag! :)
ett år sen! :D vi hade rosa tema i skolan då :D

Igår

Vi firade Jossan! Äta tortilla, o jätte gid kaka ^^ Sjunga singstar, spela så det kan låta. Jätte kul var de ! Sanny e bäst på låttexter, hon bord fa me i Singing Bee! :D Nu ska ja snart i väg på zumba (:

God morgon! (:

klockan e kvart över tie, ofta sover ja ennu den här tiden men ja vakna nångong typ halv tie ida :D Intresse klubben antecknar!nojoo nu har ja bestämt mej att ja ska va dukti o fa på zumba toning om en timme.
Nå igår kväll var jobbade ja, ja var barnvakt åt två pojkar, 9 o 7 år gamla. Såå de va int så jobbit, spela ishockey på deras gård, haha :D Senare ida ska vi fira Jossan!
Nu ska ja stiga upp från sängen :P

Happy

Jag har läst igenom min gamla blogg och bdb. herreguud vad angst ja har varit :O Åttan var det värsta året i mitt liv. Och det berodde på en viss person.( och då fick jag min hudsjukdom och hade mediciner som gjorde mig ännu mer depp)fast det kanske inte märktes, jag höll det för mig själv.fast jag log, var jag inte glad. Nu då ja tänker tibaka så merker ja hur jävligt det var, helt otroligt. Ja grät ofta då, du förstörde mitt liv. Ja tror att ja aldrig sa till nån hur lessen jag påriktit var, höll det innanför. Alla dina meddelanden, varför? Ja hade många sår inom mej, men dom har läkt nu,men ärren kommer alltid finnas kvar. Jag HATAR dig ännu också, bara att höra ditt namn gör mig äcklad. Ja vet att man borde förlåta, men jag kan inte. Allt det du gjort och sakt, du förstår nog säkert inte hur ont det tog. men jag visade det inte. Jo ibland kanske. Ibland kunde jag stå ut med dig, men jag har aldrigt förstått mig på dej. ibland förstår jag inte hur jag stod ut, med alla de saker du sa till oss, inte till bara mig utan också mina vänner. Mycket av det du sa, riktade sig inte mot mig, men jag hörde det, såg det och var arg. Men det fanns inte mycket som kunde göras, din attityd förändrades aldrig. Nu då du inte finns inblandad i mitt liv mer, e de så jävla skönt. Ännu också känns det som om att jag aldrig skulle kunna förlåta dig, fast det är snart ett år sedan jag sist såg dig. Nu ska ja sluta deppa över gamla saker och vara glad över det jag har nu!

Vendredi!

Salut!
aujhourd´hui je travailler. Trés bien, pour que je avoir beson de monnaie!
öhh nu orkar ja int skriva mera på franska, o dedär kan vara heeelt fel sen ;D nåjoo försök förstå va där står. Pappa gnäller att ja int har fått Thailand- fotoboken färdig gjord ännu heller, ups. Nu ska ja fortsätta,  gissa om ja börjar längta tibaka då ja sir på alla bilder!
Au Revoir! // Fanny

ähh

de blev ett evigt krongalnde me dom här språkkurssena! Nu hade då jag o Vilma anmält oss till Brighton 6.6 -19.6. Men ja fick just ett mejl där som sa att de int finns tillräckligt me deltagare... Såå nu blir de då antagligen Torquay iställe! dit ville ja helt först då ja börja fundera på språkresa (: De e lite längre bort från London, så 2 dagars resa dit ingår! o de e ju kul (:
o ja, ida blev de säkert; vi åker till Franska rivieran med skolan 6.5 - 10.6! såå hehe hejdåå pengar, men ja tänker önska Frankrike resan ti födelsedagspresent :P

Grattis Josefin!

Som fyller 17 idag (:
söötisen själv (:  Läs  Jossans blogg här!

ja öppnade takfönstret....

och tittade ut....
dom här bildena e tagna för typ en vecka sen, det finns mycket mer snö nu.
annors så har min da vari helt ok, provutgivning, ja e helt nöjd.
varför vill  blogg.se vara elak o ta bort mellanslagen? :C
VI SKA TILL NIZZA ME SKOLAN I MAJ! MED FRANSKA GRUPPEN! OOOJA DE SKA BLI SÅÅÅÅ KUL :D

Period 4

börja ida= nya ämnen. Lättare än förra perioden! Kurser ja har: Biologi 1, Matte (kort) 3, Modda 3, Franska 3, Finska 2 som ja tenntar = behöv int gå på timmana = håltimmar :D o så har ja Finska 3.
nu ska ja fa o söka min mattebok från lisco & viemään aleksandran kirjeen postiin ;)
joo just de, ida va dom Austalienska utbyteselvena i skolan, kuul :D

Söndag622011

Det var helt kul igår, lite mycke mänskor kanske men joo ^^
ida ska ja o se på narnia. O städa mitt rum. O göra Thailand fotoboken klar.


Nyår 2011

va för en tid sen ja vet, men ja hitta en bild som förklarar mitt nyår perfekt. ( mina egna blev int bra :C)

2987812_gmehyvsm_c_large
de va så jäävla fint, på starnden, hundratals lyktor som svävar i luften <3 ja sto där bara o stirra de va såååååååå fint :3 ja had en egen som ja o släppte i väg, de va endå fint :) o dom förmultnar avsig själv, så inga skräp :) ja tänker beställa sån hem till nästa nyår (:
förresten, PROVVECKAN E ÖVER FÖR MIN DEL <3 SÅ JÄVLA SKÖNT <3

Onsdag 2.2 2011

mitt förra inlägg va lite konstit men joo :D alltså de e konstit för då ja e me telefonen på näte så sir ja int va ja skriver ( alltså bara på blogg.se) wierd.
Gegga prove ida gick faktist helt ok, bättre än va ja trodd att de sku gå! ^^
men nuu ska ja ta o söka lite fakta om Heliga Birgitta ....

ska si om ja får dehär att funkka me min telefon ;)

PNUnNU HAR JA DÅ ALLTSÅ ÖÄST 16KAPPITTEL,BARA TIE KVAR :( WUHUUUU HISSA PROCE PÅ FRESDA TIVCK GANSKA SKIT FRANSKA PÅ MÅNDA HEÖT OK ENGELSKA I DA BRA GEGGA I MORON O RELLA PÅ TORSDA FREDA LEDI <3 O JOO BARA SÅ NI VET JA SIR INT VA JA SKRIVER MEN JA SKRIVER ENDÅ HÖHÖ NIU SKA JZA LÄSA TIE SIDOR MOJ JA MENA KAPITWEL GEGGAAA <3333333 NU SKA JA SLUTA SKRIVA FÖR DEHÄR KOMMER ATT VS FILLT ME SKONSTIGA STAVFEL O KONSTIGA ORD+, HOPPAS NI FATTA NÅT AV DE JA SKREV IAF! 

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!