Typiskt.

Jag skulle ha körlektion nr 2 idag, men nu mittiallt blev jag väldigt illamående& yr kändes sådär som om ja sku svimma. O int har de fari bort :( så ja va tvungen att avboka lektionen :( o ja son va så på g !! :P men , nya tider till nästa vecka ! :)
Idag kommer ja då alltså int att göra nåt speciellt, har ganska mycke läxor & föredrag jag borde arbeta på, men vi får se vad jag orkar med ! :)
Ooj, kom nu mittiallt på att jag har glömt fotolistan, börjar idag elr imorgon med den igen ! :)


Stronger

Då jag var yngre lyssnade jag ganska mycke på Kelly Clarkson's musik, jag har tillochmed sett henne live i Helsingfors 2008 (?) :D
Men iaf, hörde nyligen hennes nya låt, Stronger. Jag gillar den mycket, orden är så bra :)
What doesn't kill you makes you stonger!



I made it !!!!

Ska börja med att meddela att bilder från levi är påväg, håll ut ;)

Idag var ja då på min första körlektion, de va ju hu kul som helst :D fast lite skrämmande att direkt köra ut i trafiken :D läraren sa iaf att ja va jätte dukti för att köra första gången :D fast lite dålig känner man sig no då man har världens kö bakom o alla försöker slippa förbi, haha :D men man lär sig väll :D på onsda pånytt !! :D
Nu ska ja se lite på oscar-galan som jag bandade inatt, sen blir de zumbaa ;)


SPÄNNANDE!

Nu var lovet slut då.
Igår firades Saga med god mat & bra sällskap, idag har jag varit en svängtill åbo med Vilma. Vi var på bio och såg " hulluna Saraan", en finsk/amerikansk film :)

Men nu till det som är spännande, nämligen morgondagen. För det första har jag tandläkare på morgonen, vilket jag HATAR. Ska bli bedövad o annat äckligt :(
Fick meddelande på eftermiddagen: " Hej, passar det med körlektion i morgon kl 14 ? Jag kan söka dig frånPSG. H: Maria, bilskolan". HJÄÄLP !!!!!!!! Fattar int att ja ska börja köra nu, och ännu mindre fattar ja att ja fyller 18 om 2 månader :O
Ush ja kommer va så nervös hela dan, först tandläkare o sen min första körlektion, wish me luck !!!! :D


Prinsessan Estelle

Grattis till Victoria & Daniel som har fått en liten prinsessa, Estelle ! :) O jeeesus va de pratas om namnet, bara negativt ha ja hört. " ships märke " , " inte enligt traditionerna", " fult " ...... Ja tycker att namnet är helt fint, låter prinsess aktigt tycker ja ! O måst allt va enligt traditionerna ? Lixom de kungliga e o människor, tycker nog att man ska få välja sitt barns namn helt själv, även om man är sveriges kronprinsessa. O int e Estelle ships, de e ju estRellA !?
Tycker de e ganska kiva att de blev en prinsessa, de betyder ju att sverige kommer ha drottning ganska länge ;)

Nu räcker Prinsess pratet! :D idag ärdet fredag o de betyder att slalomåkningen är slut :( i moron åker ja hem, flyget startar 12 :) har haft en underbar vecka me fint väder & helt amazing slalombackor & vackra vyer! :) bilder får ni se på sönda eller månda ! :)

Oj va långt dehär blev, men så måst ja no ännu säga;
STORT GRATTIS TILL SAGA, aka Saggo, SOM FYLLER 18 !!!!!!! :))


I Levi !

Resan hit igår gick bra, flyget var niice, likadannt som vi åkte med till thailand ifjol :D alltså 3 stolar på kanterna o 3 i mitten, konstit stort för att åka inom finland !? Resan to 1 h 15 min :) vår stuga e mysi, den e ganska i skogen men de gör inget :D

Ni väntar ja på att plogen ska köra upp vår väg, de har snöa massor inatt :D under tiden läser ja UK's cosmopolitan som ja köpte på flygfälte, köper allti måånga utländska tidningar på flygfälte, haha :D

Ha de bra ! :)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/2160046/images/2012/pic_190108507.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/2160046/images/2012/pic_190108507.jpg" class="image">


Packning

Håller på att packa, åker till Levi i morgon :)) Mamma, Iskä o Trese kör iväg om några timmar o jag, Nico , mommo & moffa far med flyg i morgon kl 11 :)
Kommer säkert inte att skriva under veckan, hoppas ni som också har sportlov har kul ! :)


ABI-BAL 2012

Kvällen var kul! God mat, bra sällskap, bra musik & väldigt finklädda männsikor! :)

Gomorron :)

Börjar 11.25 idag , huuur skönt e int de ? ;) denhär veckan e int som vanliga veckor, har mycke o höra så listan får vänta liite.
Idag :skola till 2. Köpa tutt/ napp/ vadenuheter, o smink, simskola 5-7, zumba kl 8.
I moron : skola 10-12. Till manegen o fixa färdiy för abibalen !!! Simskola 5-7
Onsda: skola 8-12.20. Fixa de sista i manegen. Frissa kl 14. Till manegen ännu ? Hem o fixa sig. ABI-BAL !! :D
Torsda : skola 10-12. BABY DAG. ABI,ABI,ABI, 2013 !!!!!! Penkkis.
Freda: skiddag, meri teijo :)
Lördag- flyger till Levi ! :)

Fun, fun, fun !! Hoppas ni har lika kul som jag :))


Dag 4; Min hobby

FOTA! ( fotar 10000 ggr mer än va ni ser här på bloggen, borde jag börja lägga upp mer bilder, vad tycker ni?)
GÅ PÅ GYM. Zumba/gym/powerstepp

Dag 3; en familjemedlem

Min lillebror :)


Fredag 10.2 -12

Liite skön dag jag har haft idag :) Började 10, först hadde jag två timmar "pratmodda". Vi lekte reportar och intervjuade varandra :D Sen hjälpte jag att göra placeringskorten till ABI-balen då jag inte hadde nåt vettigare att göra, o sen bilskolans sista (!) teoritimme :D
Idag ska ja inte göra något speciellt, städa mitt rum o ligga på soffan o se på TV hadde jag tänkt :D
Ha ett bra veckosslut :)

Dag 2 ; Favoritpryl

hm ja kunde inte hålla mej till en så här får ni mina favoritprylar :D
Min kamera, Nikon D80 ! :)
Telefonen min, iPhone 4S
Min laptop; HP Pavilion dv6000 special edition white :D
Min rosa Jopo! :D haha :D

Dag 1: Självporträtt


Fotolista

Tänkte att inläggen skulle bli lite vettigare, så jag börjar med denna lista senare idag! :)
Dag 1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema ”blå”
Dag 7: En bild(er) som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema ”ljus”
Dag 14: En höstbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema ”olika”
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema ”två”
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild


Hola Cuba!

Minns ni för en tid sen då jag berättade att vi inte kunde bestämma oss vart vi ska åka nästa jul: Cuba i karibiska havet eller Krabi i Thailand?
Nu är det bestämt! Pappa ringde just o sa att vi fick de sistta rummen i hotellet Iberostar Laguna azul i Varadero, Cuba!
Längtar till 19.12 2012!! Men först e de ju Levi o sen Rom som gäller, men endå! :D
Gissa vem som kommer att bo i simbassängen ? ;)  Nämen alltså jag har aldrig varit den typen som ligger o steker för hela livet på solresor, spenderar största tiden i poolen eller havet :D Om man älskar att simma så finns de inget bättre :D I thailand låg alla jämnåriga tjejer på sina solsolar o ja va i vattnet :D men ändå va ja brunare än dom, haha :D ( vattnet reflekterar ju ljus så ;))

PS22 Chorus

Så fin låt ! :')
O så duktiga barnen är, ja får rysningar då de sjunger! Gå o lyssna mer av denhär fantastiska barnkören PS22 på Youtube! Man blir så inspirerad, de ser så glada ut, man ser att dom älskar dehär. O läraren, helt fantastisk!
Åh ja vill o sjunga i en denna kör!
P.S , barnen är 10/11 !

Matematiska modeller 2

Övar på matte provet, går int så bra hehe..... Matte e int rikit mitt favoritämne, men ja har tänkt skriva de i studenten... Lycka till !
Haha, den fina "drinken" e jordgubbar, hallonsaft & ananas juice :D fick lust att sätta socker på kantena, haha :D


Lazy

Hadde inget prov idag, skööönt :) Tänkte ha en lång sovmorgon men blev väckt av en snarkande o sparkande hund i sängen kl.9....
Ja har läst på engelskan tills i morgon, men jag e alltid så himla trög att börja, nån borde komma o sparka mig eller nåt. De e allti likadannt, sen blir ja så stressad på kvällen..,.. Gah, när ska ja lära mig?
Har btw gått med pyamas o badrock hela dagen idag, haha :D int så fräsht kanske men skönt :D
Nu ska jag läsa igenom grammatiken en sista gång !
Gonatt :)


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!