White Ink

om jag nåsin sku ta en tatuering sku de va av denhär sårten;
'
alltså inte just en sån men en "white Ink" . Jag tycker att den är fin och den är ju inte lika synlig som en vanlig tauering. O så e den lite annorlunda :)
monairdesiree:  I WANT A WHITE INK TAT SO BAD!

kolla vad ditt namn betyder

haha, mitt lät ju bra iaf ;)

F- Bra personlighet och utseende
A- Alla vill ha dig
N-Du kan behålla hemligheter
N
Y- Bästa pojk/flickvänn som finns


A:alla vill ha dig
B: gillar att festa
C.Mindre snygg
D. Gillar att dansa loss
E. Oh, jätte bra kyssare
F. Bra personlighet och utseende
G. Skiter i vad andra tycker
H. En gosig nallebjörn
I. Alla älskar dig
J. Alla avgudar dig
K. Vild och galen
L. Världens snyggaste
M. Har dom vackraste ögonen ever
N. Du kan behålla hemligheter
O. Populär bland alla
P. Otur i kärlek
Q. Coolaste I Världen
R. Helt galen
S. Lätt att bli kär i
T. Omtänksam och bryr sig
U. Blond
V. Dum i huvudet
W. As Snygg
X. Inte alls duktig i skolan
Y. bästa pojk/flickvänn som finns
Z. Alltid redo
Å. Har en dold talang
Ä. Kan inte behålla hemligheter
Ö. Ruskigt smarte

Period 3

Nice läseordning ja har, eller hur? ;) ( o joo, ja har måsta skriva lektionerna lite konstit, för de fanns för några rutor... Vi slutar ju faktist 4 ibland så ).
I moron börjar ja 10 o slutar 12 ;) ( vi har in sen helelr musik )Ja har gjort mina läseordningar själv, o ja planera de såhär därför att ja vet att den här perioden e den mörkaste o så e den mitt i åre :D O så e de ju bra att ja int missar så mycke skola då vi har ganska mycke uppträdanden på dagtid ( men de visste ja ju int förrän för några veckor sen )
O så ser ni mitt fina försök att måla frankrikes flage på naglarna :D haha, de sir bättre ut pårikit :D
Nu får ja äntligen någo vettigt att göra, ska iväg på jobb snart :)

Så här rolit har jag haft idag :)

sitter här ensam hemma o skrattar. MYCKE. Ibland fattar ja int hu sånthärnt ens kan va rolit, men nu e de de :)

Stort Grattis !

Till finaste Josefin som är Pargas Lucia 2011 ! Är sååå glad för din skull :)) o de e kiva att va tärna till dej :) Efter vi hadde fått veta vem som blev Lucia, fick vi glögg o jultårtor. Sen blev de klänningsprövning, pälsprövning o så fick vi hem allt. Alltså tossor, ljus, el ljus, pälsen, mössa, vantar m.m, mycke mer än va man sku tro. Klänningen fick ja int ännu, för ärmana måsta förlängas :) Ida va de alltså sista provdagen, hadde modda o ja vet int hu de gick..... Nu ska ja si på Wall-E ;)

Börjar bli lite nervös nu....

Ikväll får vi veta vem som blir Pargas Lucia 2011.alltså shiet. Ja har ingen aning om vem av oss fem de blir.Vi får veta kl 6, men vi har sångövning före de ( gissa hu nervös ja kommer att va då......) Men nu ska ja ta o klä på mig, pappa kommer snart o söka mig, vi ska o äta lunch ti Kaarina ( kina mat <3) o sen far ja ti Åbo o shoppaa :)) hu skönt e de int me ledig dag ? ;) P.S e på ipaden oftast -därför tråkiga inlägg :D

Lillajul

Igår Facebook-Skypeade ja me veera, äntligen efter många försök fick vi de o fungera, haha :D Sen Efter de gjorde jag pepparkaksdeg!! O Ida ska ja baka pepparkakor :)))) muuuums :D men först ska ja julstäda mitt rum o äta julmat ! vi har en miniskinka och potatis - & morotslåda :))) Nu ska ja fortsätta städa, bilder kommer senare ! :)

ÄNTLIGEN

är provveckan över för min del ! ( nästan) alltså ja har modda text kompetens på tisda men ja behöv int läsa mer <3. O ja åt just en jätte mumsig Mozzarellapizza :)))
Nu ska ja göra en fotobok på ifolor om Torquay ( de e jätte rolit/lätt o dom blir fiinaa :D )) O så ska ja fixa lite julklappar ;)
Ha en skön fredag ! :)

Stalin, Mussolini, Hitler & 1 månad till jul !

I moron har ja hissa prov, o ja kan bara säga att hissa inte precis e mitt starkaste ämne........ Idag e de exact en månad till julafton! Wohoooo :D på månda e ja ledi så ja tänkte att måndag får bli julklapps shopping dag ;) Nu ska jag gå tillbaka till kalla kriget o Efter de blir de luciaövning, Ida kommer förra årest lucia Mari med tärnor o pratar me oss o vi får ställa frågor o sånt, blir kiva att höra va dom tyckte om o tyckte att va jobbit :) Ha de bra :)

VILL HA

SNÖ , belive it or not! alltså de e jus snart december ren! Skullle kunna flyga iväg till Alperna, ja vill sååå mycke o åka slalom just nu!

ELLER SOL. huuur skönt sku de int va att åka iväg till Thailand just nu? ooh eller Nice? Eller nåt nytt jätte exotiskt ställe där de int finns mycke turister, en lååång vit sandstrand och en färsk ananas i handen. PARADISE <3
Om ni tänker på att åka till Thailand rekommenderar jag starkt Khao Lak ( om ni inte vill ha mega mycke nattliv ). De e de lugnaste ställe ja nånsin sett. Vi bodde PÅ white sand becah, en av de bästa stränderna ja nånsin sett. Där fanns int mycke turister- ibland va vi ensamma på stranden. märk ordet ensamma- hu lyx e int de! ( elr okej stranden e mega lång men vi så ingen iaf :D) Hotellet = <3 !! kolla mitt tidigare inlägg
http://itsjustmylife.webblogg.se/2011/january/kantary-beach-villas-suites.html
Maten e super o mänskorna niiice :D de e vackert o lungt - mitt paradis föralltid. Närmare heaven har ja no aldri vari. O så om ni nu engång far dit, besök också  Similan islands ! Bilden säger mer än tusen ord ;
Similan Islands, de vackraste o underbaraste ja nånsin sitt <3 Kritvita stränder varmt turkost vatten med massor me fina fiskar, underbart god mat och SOL <3 LOOOOOVE <3
Ojj nu blev de här mega långt men hoppas nån orka läsa, ja ger fiiina tips här lixom ;)

le Francaise

franska provet gick inte sådär jätte br de inte. Satt där me stegring o ibland kändes de som skolan sku snurra.  Som tur fick ja gå hem tidigare o behövde inte vänta till halv tie.
I moron har ja geografi - ja ycker de vi håller på me nu e intressant ( kulturgeografi ) så, pas de problem!
Torsdag- finska, lätt som en plätt :D
fredag - hissa......... USCH. vi har lite över 200 sidor att läsa och provet kommer att bestå av 4 essä uppgifter av vilka man skall välja 2................... wooop
månda - LEDIG <3<3
tisda -textkompetens = behöver int läsa ---> freda,lörda,sönda,månda,tisda <3 aaah :D o se har vi ännu till sen följande månda o tisda ledit <3 ( självständighetsdag!)
Nu ska ja fortsätta läsa, ha de bra :)
PREMIÄR Taulu, Maailmankartta Leveys: 200 cm Korkeus: 140 cm
Ikeas världskarta tavla , jag skulle bli vääääldit glad om jag skulle hitta den under julgranen ;)

Friends


Tjejkväll hos Emma!
Tjejkväll hos Jessica! (hahah förlåt Linnèa men dehär va enda bilden på alla.. :D)( o suddi e den o... :D)
o såklart lekte vi den legendariska sångleken hos Jessica ;)

It's geting colder



Vilken underbar morgon, eller inte.......

Vaknade idag 7.30 för att dom där jäääääävla bygggubbarna va här o sku fixa min dörr. O ja som börja 10 -.-. Nå ja fortsatte sova i mammas o pappas säng o då ja vakna 9 så hadd dom fari, o lämna alla maskiner på, Wtf? Ja känd mig konstig, mätte febern- 35 grader, Wtf? Nå, ja for ti skolan, börja må ännu sämre-mäta feber- 37.5....... Så ja kom hem. Gubbana e ännu också borta, men alla maskiner va på ? Till och med en borrmaskin. Ojj nu kommer dom haha :D men de som e mest störande e att provveckan börjar i moron sååå säkert ork ja läsa, nu ska ja äta, hejdå.

Dimanche

Övar till franska provet som jag har på tisdag, kan berätta att "äkkilähtö" reklamerna på glosboken lätt blir intressantare.... Skulle inte sitta helt fel att fly provveckan och åka till Malta eller New York....
Tyvärr blir det inga bilder idag heller, är inte på min egna dator just nu så, på veckan!
Fredagen var helt kul, teatern var ok, inte rikitigt min favorit teater form men iaf. Bion däremot var SUPER. SEVÄRD! jag gillar Breaking Dawn mest av alla Twilight-filmer, bara att vänta ett år tills den sista.........
Igår läste jag geografi ( jag gillar denhär kursen som jag har haft nu, kulturgeografi) o lite franska. På Kvällen var jag hos Jessica o firade hennes födelsedag som var för några veckor sen. Nu tillbaka till les mots francaise, Au revoir!

1månad+en vecka till jul !

Slutade 12 idag, har hunnit läsa 2 kap geografi o snart ska ja ren iväg på sångövning ! :) Morgondagen bli förhoppningsvis en kul dag, på kvällen åker ja ti Åbo o se på timmarna med Rita på ÅST med vår modda4 grupp ( medan alla andra e på gymnasiefest..... -.-) o sen ska Vilma & jag på Bio o se på Breaking dawn :D Ja lovar er en Stor bildbomb nån da på veckoslutet om jag hinner :)

STRESS

hatar hatar hatar sista veckan före provveckan. Så jääävla mycke läxor o förhör.. I moron har jag moddaförhör, till tisdag en massa läxor, onsdag musik prov och torsdag bokpresentation. Just nu läser jag på moddan o försöker göra tisdagens läxor, men va gör ja ? sitter här, nu skärpning! Dessutom slutar jag 4 måndag-onsdag och jobbar från 5-7 måndag&tisdag. GREAT, lycka till Fanny!
bilden tog jag förra året till ett tecka projekt om vardagen, läxhögen är oftast högre än dendär.....!

WOW

hittade en cool bild på Idas blogg!!! TESTA DU OCKSÅ!

Ni ska alltså se på den här bilden främst på den röda näsan. Medan du ser på den ska du långsamt räkna till 10. Därefter ska du titta på en vit vägg och börja blinka med ögonen. Ett tips är att du kan först blinka typ 5 gånger och sedan sluta blinka och bara hålla ena ögat fast istället. Resultatet ser du sedan ;)

P.S

Glömt inte att tjecka in min andra blogg, imacaliforniadreamer.tumblr.com ! Den är en sårts rese blogg ( ni vet alla hur rese galen jag är ) så där har jag massor med bilder på coola ställen ( både egna och andras) o annat kul :) o så kan ni ju själv göra ett tumblr konto o själv börja blogga där ! ;)

Mat mat mat, mera mat

Huhhu klocka är 7 och jag är ännu ocså proppmätt! Vi var nämligen med morbrors familj & mommo o moffa till runssala spa o äta! ( 12.30)Vi firade moffas 70års dag o farsdag :) maten var väldigt god och det fanns väldigt mycke (stående bord).. Namiii :)))) på hemvägen va vi via mylly på snabbshopping, ja köpte en klänning till min morbrors doktorerings fest, en flanell-skjorta och höst skor! :) bild senare! Ja ber btw om ursäkt för att ja inte har visat mycke bilder på senaste tiden, bloggar som sagt oftast på iPaden :) i moron e de farsdag =mera mat, men denhär gången me fammo o faffa, haha :D

11.11 11 11.11

wohoo nu ska alla önska ;)

FREDAg <3

Tummen ner

För Pargas kungörelsers bildval till Lucia intervjun, alltså kom igen ! -.- Den svenska bilden e den fulaste ja nånsin sett, men den finska e ok. Kolla in dehär ( ser annorlunda ut i tidningen mrn iaf ....)http://www.pku.fi/edoris?tem=epaperpk o sök fram bilden plus inntervjun!Så snälla människor, titta på finska bilden , tack ! Nu ska ja äta DOLE tropisk fruktsallad (<3) o si på EMA, sen på luciaövning, ha de bra!

Julstämmning

Ligger i sängen o dricker glögg o läser män som hatar kvinnor ! ( läsvärd Bok, fast början e lite trög) . I da på musiken sjöng vi julsånger, o då vi hadde teori satt jag o rita en massa snöflingor, tomtar o lucior i min kalender. Varje gång ja titttade ut blev ja besviken över att de inte finns snö. Nu har de börja bli kallare i alla fall (4 grader) så de kommer väll snart :))))) ja har köpt en tjoooock vinterjacka för typ ren en månad sen, ja vil änvända den snart ! Nu ska ja ta o stänga av min nya bf ipaden o fa på zumba ;)

Har säkert aldrig bloggat såhär sent på en vardag?

Men ja har haft så jäääävla mycke att göra idag ( onece again). Skoldagen gick trögt, jag mådde väldigt illa var yr och kände mig svag för de mesta. Mittiallt mådda jag hur bra som helst? så ja va me på jumppan iaf :P Vi hadde badminton så de va int så jobbit :) så jag slutade fyra tiden, jobbet i simskolan började 5 , så ja kom hem åt o sprang iväg. Kom hem typ lite över 7, for på zumba klockan 8. Ibland funderar till och me jag hu ja orkar? ( speciellt idag då jag inte mådde så bra...) Morgondagens läxor gjorde ja på rastena i skolan. Nu övar ja på franska ord + gör en powerpoint om min PRAO, varför kan int dygnet ha fler timmar?



B-vakt

Sitter just nu o tittar på toy-story 1 me tre sötisar :))
Ida fyller fina Jessica 17 år!! GRATTIS <3  var tidigare idag hos henne och åt rester, de va muuuums :D
Nu ska ja laga kvällsmål, läsa saga o sen ska dom sova (  som tur ser dom trötta ut, haha :D)
Ha en bra kväll !
P.S, tack fören jätte kul kväll igår emma! Vi badade bastu o badtunna, o så to ja tillome ett dopp i iskalla sjön ;) kul att träffa nya människor, franska utbyteseleven emilie to me sin kompis från usa som e utbyteselev i åbo :) kändes väldigt internationellt att sitte i bastumed en från usa, en från australien o en från frankrike ;) tack emma för en lyckad kväll !

Känslan då man har skrivit ett långt inlägg o datorn stänger av sig .......

TGIF

Sångövningen i går gick bättre än vad jag hade förväntat mig! alltså mycket bättre!!! :) O kändes bra att få bra feedback också :) De va så jäääkla kul, så alla som har chans att söka nästa år; SÖK!! alltså de lönar sig! nu har vi bara haft en övning o ja e ren helt mega exited ;D Bildena publicerades i PK i går ( alltså ine i Pargas kebab& pizza utan Pargas Kungörelser....) o mamma sa att hon hadde hört några av hennes elever ivrigt berätta om att jag e deras lekledare i simskolan o att de känner mig :D haha söta :D
Nuu ska ja ta o sticka i väg till Emma på tjejkväll, Ha en bra fredag ;)
Jag & Emma på Åland 2010
O så vill ja säga Grattis till min småkusin Kristian som fyller 19 idag! Ja har inte sett honom in real på jäääätteee läängeee men hoppas vi ses nån da snart :D haha :D

3 november

Sitter i skolans datasal o väntar på att nästa timme ska börja ( hadde finska uppsats men blev klar efter en timme...) Underhåller mig själv genom att lyssna på jul/lucia sånger på youtube, haha :D måste ju kunna alla orden snart ändå :D
På tisda o onsda var jag på PRAO i Knattebos förskola :) helt kul var det nog, kände de flesta barnen från simskolan :D Vi va o simma me dom i går också o ja fick planera hela "simlektionen".
O Så har ja börja jobba också, i Simklubben på månda & tisda
Nu ska ja fa iväg till modda, vi håller på me grupaprbeten om norden=chiiilll. Sen slutar ja 12 <3<3<3 o så blir de Sångövning kl 3. Ha en bra da! :)

P.S visste ni att förra åre denhär tiden hadde snön kommi ren? :0  

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!