Driveway to heaven ?

Tumblr_lfjtcby48n1qg14pco1_500_large
weheartit.com

Perfect

Ronja hade denhär på sin blogg, ja har nog hört sången förut, men inte sett videon. DEN ÄR BRA! perfekt video för sången!
möhh ja fick int den hit, näte skurar?
men gå o se här: http://www.youtube.com/watch?v=s4Rax2PXiWA
Annors dåå... Hissa prove ida gick vell sådär... Ida ska ja me Saga o skrinna, I moron o simma + Till Fanny o fira hennes föddelsedag. O så ska ja läsa på prov.

25.1


= Fannys födelsedag!!! Grattis sötisen <3
en fin bild på mej&Fanny från klubben ^^

ja kom på..

hur färgen på mina byxor skrivs; BEIGE. eller hur?
nu zumba ;)

Måndag24110

Heejheej (:
Mitt veckosslut ver kuul! Fredan har ja ju berätta om ren, på lörda var det pulkka med Saga& film hos Sanny , my best friend girlfriend. På sönda var ja i hesa, resemässan. Helt kul var det! gratis godis, resebroshyrer i mängder, en vunnen kryssning till Tallin o annat smått ;) O jaa, beställde resan till Brighton där! Jag böt sen också bort från Hastings, pga av sommarjobb så att de blir Brighton 6.6-19.6 med Vilma!
Nu ska ja fortsätta läsa om Antikens historia + exogena processer till följd av istiden + engelska ord + engelska portfolio
PÅ FREDA BÖRJAR PROVVECKAN.....
Senare zumbaa ;)

Löördaag.

hej bloggen (:
I gåår va ja då till Åbo, shoppade, äta i Dennis, o se på les miserables. Den va helt bra, dom sjöng bra iaf (:
Jag shoppade ( bilder kommer kanske senare)
- Becha ( hur skrivs den färgen? ^^) byxor med hängslen från Zara
- vit tskjorta me olika Paris bilder/texter, Gina tricot
- vanlig vit långärmad, H&M
- blå college tröjja, H&M
- skolsaker till nästa period
o så fick vi vårat efterlängtade Playstation move! nu så måst ja bara köpa dedär programme så att man kan dansa ti Singstar! :D
Ida så har ja städa, gjort lite läxor, o spelaaa :D o sen ska ja kanske me Saga ti pulkka backen o senare på kvällen till Sanny o se på film.
hejhej (:

Gaaah.

Blev just  så  arg då ja läst dehär. VA HAR DU FÖR FEL MÄNNISKA?
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200606074629637_ko.shtml
DET STÅR I FINLANDS LAG ATT FINLAND ÄR ETT TVÅSPRÅKIGT LAND. HON SKRIVER  ATT VI INT KAN  BÖJA FINSKA ORD? KAN FINNAR BÖJA SVENSKA ORD? NEJ.
GÅ O LÄS PÅ VEERAS BLOGG MER ÖVERSATT OM NI VILL.
om ja nångons sku träffa denhär personen, sku hon nu få höra alltmöjlit.
E denhär personen seriös?  man har no int alla mumin i dalen om man skriver sånt.
o jaa den e från 2006 men endå.
Hmm ja annors har min dag varit helt bra, Vi hade ombytta klädersdag i skolan i da, ja had pyamas på mejj , de va ganska skönt. ^^
nuu blir de läxor sen jobb. (:

Nytt..

av Britney spears. hmm, ja vet int va ja ska tycka, lite Cascada liknande? No ja tycker int att den e så bra.
Nu ska ja snart ivåg på jobb, så måst göra lite läxor före de.

Tuesday

bläää ja håller på att göra min konstanalys. fyyyy faan va tråkigt de e !
Ska senare ida på zumbatoning om ja hinner.. ummm va annat Jooo pappa fråga om vi vill ti hesa på söndaa på resemässan o " söka inspiration vart vi ska resa näst" joo men ja har vari där förut också o de helt kul så :D OO så får man billigare EFs språkresor därifrån läst ja just också så :D ummm ja på Freda ska ja o shoppa ti Åbo ( men ja far int om ja hinner shoppa i hesa :D) o sen o si på Les Miserables (:
Men nuu ska ja fortsätta söka fakta om Axeli Gallen Kallela..............................................................

Olika planeter?

vs.

De e en vanlig dag och jag har det bra, ja har de braa idaa

<--- förklarar min dag :D

Ledarkuurs

heela veckosslutet. Helt kul nog, vi har löst vanliga problem på skribaläger, pratat om hur man skall vara som en ledare, hjälpt sara att skriva predikan o sjungi o annat sånt. O NEJ, ja e int religös. De enda gångena ja e i kyrkan e vid julen ( lucia..) men de tycker ja att hör till. O bröllop o sånt ni vet. O såå anmälde ja mej ti ledare på sportlovsläger.
umm inget mer att berätta.

Dag 5 ; 10 saker jag tycker om

1. Kompisar. Vi har alltiså rolit, ni e bäst <3
2. Familjen och resten av släkten
3. Resa
4. Sommar
5. Slalom
6. Shoppa
7. Lyssna på musik/ spela piano/ sjunga
8. Se på teater/ film/ konsärer
9. Fota
10. Flyga flygplan

Coconut Tree



Dag 4; dagens outfit

jättefin bild, eller så inte, men tog den snabbt bara ;) Allt e från H&M tror ja, Armbanden är Nomination& Argentino 925

Ja tycker att ja har blekna helt redan :C ja e int allas lika brun mer :C
I da ska ja på jobb, o göra läxor, zumba om ja hinner.
Nu ska ja fortsätta skriva om de ortodoxa sakramenten. Yippi

Dag 3; Mina favoritkläder

Ojj, dethär var svårt.
- min röda WESC huppari
- Tunika/tröjja som är mörkblå med vita ränder
- vit/blommig sommarklänning
- höga jeans shorts
annors kan jag nog int komma på fler, mest gillar jag sommarkläder. vanligtvis har jag på mig jeans/ jeansleggings och en toppi/tskjorta och en kofta eller en huppari (:

Skoldagen var helt ok, efter skolan var jag med Veera till bibban&Reimari o köpa godis ;)
Nu ska ja se på några avsnitt Friends, sen ska jag göra klart mitt föredraaag...

Dag 2; 3 filmer jag gillar

1. 500 days of Summer
2. Remember Me
3. Joulutarina. ( jag vet int va den heter på svenska? handlar om hur julgubben blev till, den e sevärd, sorlig! Ingen småbarnsfilm alltså)
Annors har dagen varit helt okej, Konsten var så tråkig att jag trodde att jag skulle somna. Nu måst ja göra på rella föredrage, typiskt mig att lämna de ti sista dagarna fast ja har haft hela perioden att göra på de... Great. Så de e de enda ja hinner göra ida o imoron. Förutom Zumba då.

Fick lust att..

...Göra en lista över 10 saker som jag vill göra i mittt liv!
1. Resa till alla kontinenter på jorden ( jag har Australien, Afrika, Syd- och Nord Amerika kvar ;D)
2. Simma med Delfiner
3. äga ett hus/lägenhet i något varmt ställe ( Thailand, Spanein, Grekland( ja har allti villa ha ett såndärnt vitt fint           grekiskt hus :D)...)
4. Skaffa Familj
5. Interraila
6. Dyka. Alltså ordentligt ni vet, med all utrustning.
7. Bli fadder till ett fattigt barn i Afrika
8. Bo i ett egnahems
9. Jobba med nånting som har med barn/ungdomar att göra
10. dehär e kanske int de bästa till en lista om va jag vill göra i mitt liv men, ja har alltid drömt om att ha en stoooor klädkammare, sån som dom har i tex. sex and the city. De sku va underbart, o ja ska nog ennu nån da ha en sån! eller kanske int en såå stor men en ett klädrum i alla fall ^^

skola i moron :C

Sitter här o gör älskade läxor <3 usch. Borde städa mitt rum också, ser ut som ett bombnedslag efter att jag har packat upp saker. Jag vill o åka slalom! Veeraa ja vill me dej ti tahko!
Linnéa hade en lista på sin blogg, som jag också tänker göra!
Dag 1 – Fem bloggar jag läser
Dag 2 –
3 filmer jag gillar
Dag 3 –
Mina favoritkläder
Dag 4 – Dagens outfit
Dag 5 –
10 saker jag tycker om
Dag 1 – Fem bloggar jag läser
1. Alla mina kompisars bloggar.
2. kenzas.se Jag gillar hennes kläder och det hon skriver!
3. Fokis.se Jag vet inte egntligen varför jag läser den?
4. Nevnarien.se Fotoblogg
5. Kissies.se haha, bara för att hon e så dum.

Kantary beach, Villas& suites.

Tänkte att jag idag ska berätta om vårt hotell I Thailand, Kantary Beach Villas&Suites. Hotellet öppnade för ca en månad sen nu, så allt var fint o rent (: Hotellet är vid starnden White sand beach. Där fanns, som namna säger, hotellbyggnad, och villor. Vi bodde i en villa, som va riktigt nära stranden. Där fanns 3 restauranger, 4 simbassänger, några butiker.
Nu MÅST ja göra på mitt en halvtimmes (!) föredrag om den ortodoxa kyrkan. Jess.. Sen ska ja senare Till Ella&Alicia.


Ny design!

Kan hända att jag gör små ändringar ännu.

jag fryser.

vill tillbaka till värmen! <3
Nu borde jag göra rella & enkka föredrag, men ja orkar int!
vem vill komma me mej till Hastings, England 3 veckor på språkresa 13.7 --> för ja sku fa me Vilma men hon får int komma sen heller :C  Kursen e International ( från olika länder männskor där) o vi sku bo hos en familj.  De sku va kiva att ha nån som man känner me (: Så om nån sku vila komma så säg till! O de e me STS.
ja kom på att ja int har berätta va ja köpte i Thailand!
- väska
- grå toppi
- svart klänning
- plåmbok ( skrivs de så? :O)
-2 bhn
-julklappar till några kompisar
-Röda ray-ban solglasögon
- flip-flops ( röd vit randiga)
ja tror att de va allt (:

Khao Lak, Thailand 20-12 2010 - 4.1 2011

De va heeelt underbart i Thailand. De va varmt, fint o ja gjorde en massa kul saker. Jag har tex snorklat på såna ställen som sägs vara en de bästa i hela världen, Åkt kanot, sola, simma shoppa m.m.
JAG VILL TILLBAKA!
sätter in lite bilder, men jag måsta börja på mitt religions föredrag, jippii... Men mer bilder kommer säkert senare!

Hejhej Finland

Nuu är jag hemma igen (: jag hade det skit kul i Thailand, orkar inte bara skriva nu. Ska ta o sova lite så ja orkar på Heddis fest ikväll. Bilder i moron, jag lovar!
Jag vill tillbaks <3

GOTT NYTT ÅR!



RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!